Sinds december 2021 heeft Tilburg University toegang tot alle inhoud van de onlangs gelanceerde website ‘SWOCC voor onderwijs’.
Met praktijkrelevantie als uitgangspunt verzamelt en ontwikkelt Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) wetenschappelijke kennis over de werking van merken en communicatie. Het SWOCC richt zich op drie gebieden: Merk en organisatie, Merk en mens en Merk en communicatie.
Via SWOCC voor onderwijs vind je publicaties (voornamelijk in het Nederlands) over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van merken, marketing en communicatie. Daarnaast heb je toegang tot de SWOCC Modellenbank, een online database van merkmanagement modellen op het gebied van positionering, segmentatie, communicatie, besturing en evaluatie.
De website is met name interessant voor docenten en studenten van opleidingen waarbinnen marketingcommunicatie gedoceerd wordt. Zij kunnen gebruikmaken van de Modellenbank en de SWOCC-publicaties en deze downloaden.
Voor docenten is het belangrijk te weten dat wanneer je publicaties of modellen gebruikt in je vakken, je geen reprorechten af hoeft te dragen. Tellen van pagina’s en administratie ten behoeve van Stichting UvO is niet langer nodig. Denk er wel aan dat bronvermelding naar SWOCC hierbij een voorwaarde is!
Er is een instructievideo voor docenten beschikbaar.
Je hebt toegang tot de SWOCC voor onderwijs via deze link, zowel op als buiten de campus.
0 Comments.