Je hebt in dit onderdeel veel gehoord, gelezen, gedacht, gezien over en geoefend met hoe je plant en kunt plannen als je studeert. Hoe goed ben jij nu in plannen? Wat kun jij nu op het gebied van plannen? Wil je je ontwikkelen tot een nog betere planner? Hieronder staat een checklist met stellingen waar je in het begin van dit onderdeel ook op hebt gereageerd. Noteer je reacties en maak notities op dit werkblad. Denk bij elke stelling en bij elke keuze die je maakt aan:
Dit kan ik... | |||
Stelling | ... nog niet | ... al een beetje | ... goed |
Ik kan eenvoudige taken plannen. | |||
Ik kan complexe taken plannen. | |||
Ik kan de tijd inschatten die ik nodig heb voor een taak. | |||
Ik bouw reservetijd in zodat ik flexibel ben als iets niet meteen goed gaat of langer duurt dan ik dacht. | |||
Ik weet op welke momenten van de dag ik het beste bepaalde taken kan uitvoeren. | |||
Ik weet welke taak het belangrijkste is. | |||
Ik volg regeltjes en instructies bij het maken van een planning, zoals de prioriteitenmatrix en ‘Slik die kikker’ uit de video. | |||
Ik kan mijn planning aanpassen tijdens het uitvoeren van geplande taken. | |||
Ik beloon mezelf als ik mijn geplande taken heb gedaan. | |||
Ik kijk terug na het uitvoeren van mijn geplande taken en evalueer: wat ging goed en wat ga ik de volgende keer anders doen? |
Wil je meer? Kijk hier voor: